zaterdag 30 april 2011

Ik heb "Half Chop" gedaan!

foto 8
Hallo trouwe volgers.........zoals ik al in het vorige bericht zei, werd het alweer tijd om mijn punten bij te knippen. Al dat haar waar nog relaxer/texturizer in zit moet weg, maar ik koos voor het geleidelijk aan laten uitgroeien en dan maandelijks eraf knippen omdat ik de "Big Chop" niet aandurfde. Maar ook omdat mijn haar niet zo beschadigd was dat ik er niks mee kon doen. Ik kon mijn haar nog steeds leuk in model brengen zonder problemen.
 Maar toen ik mijn punten eraf ging knippen, voelde ik het verlangen om toch wat meer eraf te knippen. NIET ALLES zoals in de big chop, maar wel behoorlijk wat eraf. Ik besloot mijn haar in een korte Bob te knippen. En weten jullie wat? Ik heb geen spijt. Ik ben heel tevreden met het resultaat en heel blij dat al minstens een derde tot de helft van het beschadigd haar weg is. 

                                BEFORE PIC'S


foto 3
foto 1
                                           
foto 2
foto 4

                           AFTER PIC'S

  
foto 5
foto 6

foto7




           VERGELIJKING ACHTERKANT

foto 9

Aan de voorkant heb ik ongeveer 4 cm eraf geknipt. Aan de achterkant was dat maar liefst 6 tot 7 cm (mijn haar aan de achterkant was sowieso altijd 2x langer dan de voorkant, plus het feit dat ik daar veel meer haar af moest knippen om het tot een Bob te kunnen knippen). Op de foto's 9 en 10 zien jullie het verschil in lengte. 

Zoals je kunt zien, krult het haar aan de achterkant onderin veel meer, nu ze zo kort geknipt zijn. Dat is omdat het grootste gedeelte van de haren waar relaxer/texturizer in zit eraf is. Mijn haren zijn daar dus bijna 100% natuurlijk! YESSS!! 
Ook de voorkant krult uit zichzelf meer dan voorheen. 

Ik hoef nu minder moeite te doen om mijn krullen erin te knijpen. Ik hoef ook minder van de curl activator te gebruiken. 
Op foto 3 LIJKT het haar al zo kort te zijn geweest, maar dat is niet zo. Daar heb ik mijn krullen gewoon heel erg omhoog geknepen waardoor het haar korter lijkt. 

Op foto 2 zie je hoe de uitgroei aan de voorkant erg golft, terwijl de rest wat stijler is.

Op foto 5 en 6 heb ik nat haar. Op foto 7 en 8 zijn ze weer droog. 

                          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten