dinsdag 26 november 2013

2 jaar - 2,5 jaar natural

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer na een lange tijd. Het drukke leven liet niet toe dat ik vaker kon bloggen. Door de drukte blijft meestal weinig tijd over om echt leuke dingen te doen/uitproberen met mijn haar. Maar in de tussentijd is het wel weer heel erg gegroeid. Ik heb ze ook voor het eerst laten trimmen bij een kapsalon (zie vorig bericht). Er ging ongeveer 2 cm eraf. Na het trimmen zijn ze alweer hard gegroeid. Ik heb ondertussen mijn "bralijn" bereikt........YEAH!!! 
Het lijkt net of ik mijn haar weer heb geverfd na de laatste keer (zie vorig bericht), maar dat is niet het geval! Om de 1 of andere reden blijft dezelfde verf veranderen van tint. Het wordt met de tijd lichter: eerst was het donkeraubergine, toen werd het roder, dan mahonierood, dan weer goudkleurig. Gelukkig vind ik al die tinten wel mooi en heb ik eens weer wat anders zonder er echt iets voor te doen, hihihihi :p :p ......Hieronder wat foto's van de afgelopen 5 maanden!!

Op deze foto is het haar bijgeknipt bij de kapsalon















Als je je afvraagt waar je hier in Leeuwarden producten kunt vinden voor natuurlijke kroeshaar, dan weet ik een afroshop die steeds meer producten voor naturals durft te bestellen. Daar vind je de eco-styler gel €4. Ook zijn er producten van minder bekende merken maar die toch net zo effectief zijn als bijv Miss Jessy's. Het zijn producten voor locks  en twist-outs, curldefinition puddings, allerlei soorten natuurlijke oliën, etc. Dit vind je allemaal bij de Afroshop naast Scapino aan de Voorstreek.
Op deze foto begon het haar alweer te groeien na het bijknippen
Maar ook Andrélon heeft nu producten die geschikt zijn voor naturals. Deze lijn heet Oil and Care. Maar let op!!! Als je echt een natural bent die let op de ingredienten, dan is de shampoo van deze lijn niet helemaal geschikt voor jou. Want daar zit alcohol in. En in de haarmasker zit lactic acid!! De anti-klit spray met Marokkaanse Arganolie is wel veilig. De andere producten van deze lijn heb ik nog niet kunnen bestuderen, het komt nog.








Op deze foto's heb ik het haar een beetje gestijled zonder de krullen eerst uit te kammen



Op deze foto's twist out op droog (geföhnd) haar


De twist-out is een beetje uitgerekt

En hier is de twist-out wat volumineuzer omdat ik het heb geschud



Een mohawk gemaakt van de twist-out






Geen opmerkingen:

Een reactie posten