maandag 14 maart 2011

De reis terug naar mijn natuurlijke haartextuur 2.

Januari 2011
Hier volgt deel 2 over het verzorgen van mijn natuurlijke haar (beide blogs wel op dezelfde dag geplaatst, vandaag dus).  Onderstaande foto's zijn van na december toen ik voor de laatste keer texturizer heb gebruikt.  Het haar heeft nieuwe uitgroei en wordt langer.  
Febr. 2011
Maart 2011
                                         
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pas geknipt (krullen eruit geborsteld)
Vandaag heb ik mijn punten bijgeknipt en mijn haren gewassen en moisterizing behandeling gegeven met leave-in conditioner. Daarna de krullen gedefinieerd. Het is weer als nieuw na zo'n grote beurt. Ik laat het stap voor stap zien hoe ik het heb gedaan met behulp van foto's waarop ook de producten die ik gebruik te zien zijn (genoemd in de eerste blog).
 


Dit is dan mijn "Big Hair". Van nature heb ik heel dik haar waardoor ik een hele dikke bos heb. Het is niet makkelijk om zelf te knippen, maar door de jarenlange oefeningen gaat het me makkelijk af. Eenmaal alle dode en gespleten punten eraf zijn, oogt het haar gezonder en mooier. Ook de krullen worden daardoor beter gedefinieerd.






Anti-breakage/anti-tich cleanser (profective)

Anti breakage shampoo mousse (profective)

Leave-in conditioner met vitamine B5







Mega growth conditioner (profective)
De shampoo mousse voelt lekker soepel en zacht aan in het haar. Het haar is zelf ook voelbaar zacht en klit niet. De anti-breakage shampoo voelt hetzelfde aan, maar iets minder. 
Alleen de hoofdhuid masseren bij het wassen, de haren zelf niet. En zeker niet je haar omhoog boven op je hoofd masseren.Anders gaat je haar te veel klitten alsnog. Wanneer je de schuim er weer uitspoelt, wordt de rest van je haar vanzelf wel schoon. Echter, omdat ik nu nog geen 100% natuurlijk haar heb, gebruik ik af en toe ook olie-achtige / vettige producten in mijn haar (als ik bijv. twist in model in doe, of braid out, etc). Hierdoor moet ik af en toe het haar toch wel ook een beetje meewassen. De Mega Growth conditioner maakte het haar nog zachter en lekker glad doorkambaar. Het kan op 2 manieren gebruikt worden: 1.) Tien tot 15 minuten in laten werken en dan uitspoelen. 2.) Voor een intensievere behandeling doe je een heatcap op of zit onder de droger.

De leave-in conditioner smeer ik in mijn haar en die moet erin blijven. Niet uitwassen dus! Ik kam de haren eens goed door.  

Deze producten gebruik ik alleen zolang mijn haar nog niet 100% natuurlijk is. Die helpen mij om mijn haar goed in model te krijgen. Echter, zodra ik 100% natuurlijk haar heb, zal ik andere producten moeten gebruiken. Later in de blog zal ik de verschillende methodes vermelden die ik tot nu toe gezien/gehoord/gelezen heb.



Daarna is het tijd om de curl activator te smeren. Die is niet alleen geschikt voor krullend kroeshaar, maar ook voor krullend fijn haar. Marokkaanse krullen bijvoorbeeld. Ook als je slagen hebt in je haar, kan het door dit product een beetje gaan krullen of de slagen worden mooier.

De Oil Sheen van Black Sassy smeer ik pas in het haar wanneer het haar half droog of helemaal droog is. Want anders blijft het als wit smeer op je haar zitten en kun je het niet goed verspreiden of weg krijgen.

Dan komt het afwerken met de styling gel hair polisher. De gel gebruik ik meestal alleen aan de rand van het haar om het mooi plat en glanzend te krijgen, maar soms verdeel ik het haar en smeer het vanaf de wortels in en borstel elke laag even plaat. Dat doe ik wanneer ik wil dat het haar minder "poef"! staat.


De volgende keer: foto's van het resultaat!
Hair polisher Styling gel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten