dinsdag 15 maart 2011

Het resultaat na het knippen/wassen/stylen

Op de volgende foto's zie je hoe mijn haar eruit ziet op verschillende momentopnames na een grote beurt. Alle producten zitten er al in behalve de Oil Sheen. Die moet wachten tot het haar droger is. Ik blijf herhalen dat het knijpen en kneden heel belangrijk is! 

Foto 1:



Op foto 1 is het haar nog behoorlijk nat en zitten de krullen er nog niet goed in. Dit was ongeveer een kwartier na het wassen.










Foto 2 is ongeveer een uur na het wassen genomen. Het haar is al wat droger en krult al wat meer. Op dat moment heb ik nog een klein beetje meer curl activator gebruikt. 

Foto 2
Op foto 3 en 4 zie je dat de punten nu ook gekruld staan. Op foto 2 staan ze nog piekerig. Het haar is op foto 3 ook wat droger en gepofter. Dit is het moment waarop ik de Oil Sheen in het haar heb gesmeerd. Want soms ziet het er dan net even te droog uit, zonder glans.
Foto 3

Foto 4

Op foto 5 en 6 is het haar helemaal klaar, afgewerkt met de hairpolish styling gel. Omdat ik ze niet nog gepofter dan dit wilde hebben, heb ik vanaf dat moment niet meer erin geknepen. De krullen stonden precies zoals ik ze wilde (vele modellen mogelijk, dat laat ik in een volgend bericht wel zien).
Foto 5

Foto 6    


Nadat mijn haren een grote beurt hebben gehad, hoef ik ze minstens 2 a 3 dagen niet meer te kammen. Als ik 's ochtends opsta hoef ik alleen het haar een beetje vochtig te maken, een beetje van de curlactivator en eventueel de Oil sheen insmeren, de krullen in model knijpen en afwerken met de hairpolisher styling gel en klaar is kees.


's Avonds voor het slapen gaan deel ik het haar in 2 of 4 delen en houd ze bij elkaar met een haarelastiekje. Soms laat ik ze ook gewoon los. Vervolgens doe ik een muts van zijde op die ervoor moet zorgen dat het haar niet in de klit raakt 's Nachts of te veel uit model raakt. Waarom van zijde? Want zijde zorgt ervoor dat de vetten in je haar blijven. Katoen en andere stoffen zuigen al het vet uit je haar weg en je haar wordt heel droog en pluizig. Je kunt ook gewoon een zijden kussensloop om je kussen heen stoppen en erop slapen.


Ik kam het haar altijd met een grote kam waarvan de tanden wijd uit elkaar staan. Met kleine kammen waarvan de tanden heel dicht op elkaar staan kun je namelijk je haar breken. Ik kam het haar goed door en smeer eventueel verzorgingsproducten voor de nacht in. 
Vervolgens deel ik het haar in 2 of 4 staarten en houd ze vast met haar elastiekjes (niet altijd, soms kam ik ze minstens 2 dagen niet, en laat ik ze gewoon los met de krullen er nog in).

Als laatste doe ik de "hat" van zijde op voordat ik ga slapen. Hierdoor raakt het haar niet snel door de waar en krijgt het niet veel klitten. Het voelt trouwens ook prettig om mee te slapen. Hahaha, ik lijk zwarte piet wel met dat ding op! Dus dames; pas op doen wanneer je man echt aan het snurken is. Want echt charmant staat het niet.


Welterusten allemaal!!Bekijk de afbeelding op ware grootte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten